Saturday, February 28, 2009

Superb Saturday...

Apakah objek diatas ini???

Salam..hehe..pejam celik pejam celik da 3minggu aku ada kat bumi orang ni..kejap je masa berlalu kan..nanti sedar tak sedar dah nak balik Malaysia..huhu..(purposely say it to soothe my parents..dan jugak aku..sudah rindu bangat sama family nih)..huhu..ok harini (Sabtu 28 Feb 09) aku kuar berjalan-jalan dengan hajat dihati nak tour Plymouth City Centre yg dicintai ni laa kan..So plan laa nak kuar dengan Hanis(Temah),Acap,Isz & Kak Abby..Perjalanan yg dirancang seawal jam 9pg ditangguh sehingga jam 10 lebey gitu..pasal tunggu budak Temah tu laa..hampeh tol ko..

yeah sebelum memulakan perjalanan

Cam bese laa..nak g town kene ar amik bas kan..then lepas berkumpul amik laa bas..huhu..so berbekalkan senjata sniper Alpha 350 aku nih..kami plan nak menjejakkan kaki ke Plymouth Hoe..Plymouth Hoe tu adalah tempat landmark Plymouth ni laa..kat tepi laut nih..kira kebanggaan Plymouth ni laa...So smpai jer kat City Centre..Kitorg pon menapak laa ke Plymouth Hoe..Syukur cuaca baik dan langit cerah..nampak ceria laa sket kan..walaupun cerah jer sume..tapi keadaan tetap sejuk..dan kalo angin kuat lagi ar sejuk kuasa dua..huhu..

pokok diakhir2 winter..macam header blog Fikri jer..huhu


objek pertama yg menarik perhatian kami..Plymouth War Memorial

ok War memorial ni sempena memperingati askar2 British time World War Two dlu ar.. Tentera Laut khususnya..pasal Plymouth ni dlu kira markas utama tentera laut British rasanya..kalo korang tengok peta UK aku sure korang tau kenapa Plymouth ni port tentera laut..dan kat Plymouth ni jalan masuk utama serangan Perancis dan Sepanyol keatas Britain...tempat perang laa dlu kirenye Plymouth nih..

cuba baca apa yg ditulis itu..."MALAYA"...

Tengah2 dok2 usha pemandangan campur dengan awek2 omputih..tetibe ak terperasan satu bende yg cam kenal je kat dinding memorial tuh..Malaya??Harimau Malaya??haha..tidak..inilah akibat jadi negara bekas jajahan British..ada tulis nama negara2 Commonwelth kat memorial nih..so Malaya pun ada laa kan..ada laa tulis memperingati askar2 diorg yg terkorban semasa mempertahankan Malaya time Second World War dlu..mempertahankan??bukan menjajah ker??haha...ade ar list nama askar2 pangkat besar diorg yg kat Malaya dlu..haishh..patot ar org UK kenal sgt Malaysia..huhu..

Kak Abby,Isz,Temah(Hanis),Acap..kawan2ku yg sedang khusyuk tgk gmba yg diambil kt camera Isz..huhu

kat depan War Memorial

huh..hensem gak anak pakcik Azni dengan makcik Azizah ni eh..ade sesape nk no tepon die..huhu

huh kekadang bile aku posing bergaya gak beb..hehe

yeah..blakang itulah War Memorial..seyes smart mamat nih..huhu


Smeaton's Tower

yeah..Smeaton's Tower lah gambar yg diatas tadi..huhu..kalau kt Kuala Lumpur kita bangga dengan Twin Tower tuh..kat sini, inilah dia kebanggaan warga Plymouth..Smeaton's Tower ni rumah api jer..heh..tengok..maju lagi Msia kan..kite bangga dengan menara tinggi2..diorg ni bangga dengan rumah api jer..haha..layan ar korang..huhu..Smeaton's Tower ni kira simbol Plymouth ni laa..sebab laut kat sini laa laluan utama nak keluar masuk Selat Inggeris (English Channel bak kate omputih nih)..so kire penting giler babas ar rumah api yg bernama Smeaton's Tower nih..

bergambar ala2 kat oversea jer..huhu..mmg laa kat oversea pon..

Satu lagi posing bahagia kt oversea..huhu..(baru aku perasan yg kaki aku macam cacat je sebelah..huhu..cm kudung je..tp tetap hensem..huhu..)

ni lah rupe tepi laut kat Plymouth Hoe nih..bnyak kapal nih..kapal layar, kapal besar2, kapal dagang, kopi cap kapal api je takde..

da nak balik dah..

blakang aku tu anchor (sauh) original dari kapal ape ntah dihadiahkan kpd bandar Plymouth nih..birthday aku nanti jangan hadiahkan benda ni plak..

hehe..skali skale buat muka comel blakang bunga..Spring is coming..yeayy..

Kami pelajar2 University College Plymouth St.Mark & St.John, Plymouth, UK mengucapkan Selamat Hari Hari kepada seluruh ahli keluarga yang dicintai di Malaysia..tidak dilupakan guru2 sekolah yang pernah mengajar kami dan juga pensyarah2 di Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Bahasa Antarabangsa (IPBA)..Ucapan juga ditujukan buat penaja kami dari Bahagian Tajaan Kementerian Pelajaran Malaysia...ngeh3...

balik dari Plymouth Hoe, kitorg melilau2 ar dlu kat City Centre nih..jalan2 cari pape yg patot kan..sampai laa dekat pukul 6 petang...so bila da balik jer..kene tolong menolong memasak plak..ketua chef House 32 pada hari ini ialah saudara Baim..yeay...

jangan ditanya apa nama masakan ni..asal ade rase and bleh dimakan..layan jerr..

makan time..tgk tu kicap kipas udang..main course tuh..hahaha

anyway time balik dari City Centre kitorg singgah laa kat tempat surat kat Marjon ni nak tengok pigeon hole masing2..mane ar tau ade pape kan..then kat pigeon hole aku yang dilabel 'Azni' tuh..ade satu slip hijau..slip itu berbunyi "Dear Mr. Azni, you have a parcel, please collect it from Porter's Lodge"..kepale hotak kau..bapak aku kat Malaysia ar..camne die nak amik..wakakaka..orang sini kan main sebut surname ntuk urusan rasmi..ngeh2..so aku pun gi laa amik..waarrgghh...sgt tergezut..PSP yg aku beli kat Amazon da sampai..huhu..yeyeyeye..die kata estimated sampai 4th March..skali da sampai lak..yeyey..suka2..haha..PSP ni model latest yg PSP3000 tuh..dan harga UK yg aku bli ni jauh lagi murah dari harga kat Malaysia beb..kire kalo convert ke RM still murah banyak lagi ar..ngeh2..nak lagi best yg aku bli ni bundle dengan FIFA'09 lagi..kalo kat Malaysia sure lagi double2 mahal ar..hahaha...

My latest Sayang..huhu..PSP3000 Piano Black

aaaahhhh...indahnya hari ini...huhuhu

10 comments:

fikrifayi said...

waa ade psp

azarsyafiq said...

ekeke..tu je yg mampu..huhu...brg2 camera tggu sales kismes nnt..haha

mrsazi said...

brp rm psp tu??

azarsyafiq said...

RM??huhu..tu depends on currency semasa laa..tapi dalam GBPnye ialah 137pound..huhu..
pesal org lg berminat dgn PSP ak nih dari perkataan Malaya kat dinding tu ek??huhu..mmg sejarah subjek yg membosankan eh..huhu

Khirol Azuddin said...

psp bang? hebat la lu. psp 3000 plak tu. aku pun xtau wujudnya menatang 3000 tu. yg aku ada skrg ps3 ja. hebat la lu bro.

p/s: hehehe jgn skt hati plak. saje gurau2 hahaha

azarsyafiq said...

sengal ar ko...aku bukan taknak bli PS3 beb..tapi nnt kene beli tv skali..tv da ar mahal kat sini..kene ade lesen lak tuh..mundur tol UK ni..Msia da lame batal lesen tv..huhu..

Khirol Azuddin said...

apa susah? beli ja monitor lcd,den cari lak convert ntuk masukkan hdmi ke monitor. tapi, uish,mundurnye!

azarsyafiq said...

rumit bunyinye kirol untuk negara2 mundur cam uk nih..wahaha..ko meh ar dtg sni buatkan..huhu

Khirol Azuddin said...

okay,aku datang!! hiyeak!!. tgk sblah ko. xde sape kan? of cuz la. xkan la aku ada sblah ko skrg hahaha

azarsyafiq said...

bengong..huhu