Tuesday, June 29, 2010

of twitter & formspring...

aku masih busy (la konon2nye) dengan esaimens (sila rujuk entry sebelum ini) dan hal2 lain..tapi camne ntah aku bleh terbuat akaun twitter dan formspring plaks..ahakss..

okeh silap..ni tweety bukan twitter..


okeh ni logo twitter..

enchek wikipedia cakap "Twitter is a social networking and microblogging service that enables its users to send and read messages known as tweets. Tweets are text-based posts of up to 140 characters displayed on the author's profile page and delivered to the author's subscribers who are known as followers.

so die macam update2 status ler..dan bagi aku plaks..twitter ni adalah satu lagi tempat untuk aku merepek, berimaginasi dan berfantasi liar secara tersurat dan kadang-kadang serius secara tersirat.. giler mengancam ayat kan..huhu..aku tak suke sangat tulis2 status kat fesbuk aku tu pasal rase mencapub (tak faham sila bagitau) sangat la plak kan..so capub sorang2 kat twitter ni best gak nak lagi time2 ketagih nak tutup kerja (off-task) dan juga merepek kan..kan..kan...and twitter ni bleh main2 follow2 gak tau kalo kite nak tau update2 psl sesuatu bende itu..contoh aku follow twitter Barrack Obama..kalau die pergi berkebun pon aku bleh tau die baja pokok ape kalau die taruk kat twitter die..cool...so u'ollz follow la i yer..ahakss..

manakala borang musim luruh (formspring) pula ialah " is a questions and answers website, launched on November 25, 2009." (terima kasih enchek wikipedia)
besar laa plak gmbar ni (logo formspring)

so senang citer segala apa yg anda rase nak tanye kat aku bleh laa tanye disitu..jangan tanya bende2 serius seperti soalan spot paper kimia spm nanti mahupun code nak hacking jet pejuang america..soklan seperti soalan2 esaimen dgn jawapan 3000words pon takleh..aku halau nanti.. tanye bende2 yg ringan2 sudah.. so dalam erti kate lain.. kami menyediakan peluang yg lebih banyak dan terbuka untuk anda-anda dan anda semua untuk merepek bersama kami..


ikot/follow ler.. shayer tak kisah pon..terutama untuk aweks2 yer..ahaks...


p/s: tanggungjawab sosial gua semakin bertambah.. ceih bajet pemes cam lisa surihani lak..


*nota kaki tidak berstokin: selepas beberapa lama post ni disiarkan..baru gua perasan satu kesalahan..spring adalah musim bunga..bukan musim luruh..jadi formspring adalah borang musim bunga..gua konpius spring dgn autumn/fall..yer laa da dekat2 nak balik Msia kan..korang pun bukan nak sound aku elok2..

4 comments:

-u-n-s-p-0-k-e-n- said...

baru aku tau. spring itu adalah musim luruh...........

azarsyafiq said...

spring tu gak bende yg bleh melantun2..huhu..contoh ayat..otak ko spring ar..maksudnye..otak ko melantun-lantun..huhu

ini.shaye.yg.chumeyl ^^ said...

bajet pemes! hahahah! taniah2, ade akaun formspring daa...woot2!!

azarsyafiq said...

tak bajet sebenarnyer..tp tulah realiti kan..ahakz..